بازار ترويج | بلاگ

بازار ترويج

ساخت وبلاگ
دلایل افت لثه چیست؟

See the source image

دلایل افت لثه چیست؟

 

افت لثه به طور کلی به دلیل مسواک زدن نامناسب ، بیماری ارثی لثه یا بیماری های لثه ایجاد می شود.

 

افت لثه محصولی از پلاک های باکتریایی است که هنگام تجمع مواد مغذی مانند بیماری های دندانی ایجاد می شود. این مشکل یک وضعیت جدی است که در آن نمی توان بهداشت دهان و دندان را تأمین کرد و فرد در آینده برای همیشه در معرض آسیب قرار می گیرد. برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی ، باید اطمینان حاصل شود که اصول اصلی بهداشت رعایت شود.

دلایل افت لثه به شرح زیر است:

 

بیماری لثه

این بیماری از دوران کودکی شایع ترین بیماری عفونی است. اگر التهاب بافت های لثه و استخوان فک در اثر از دست دادن دندان درمان نشود ، در آینده باعث افت لثه می شود. با درمان های لازم و مراقبت های دهانی ، می توان بافت ها را بهبود بخشید ، در حالی که می توان از افت لثه یا خطر وقوع بیماری جلوگیری کرد.

 

سالخوردگی

مشخص شده است که با افزایش سن ، که از نظر فیزیولوژیکی مرحله طبیعی تغییر است ، افت لثه افزایش می یابد.

 

 

دندانهای شلوغ

مطالعاتی وجود دارد که نشان می دهد بیماری های دندان و لثه به ویژه در افرادی که دارای تراز معیوب دندان هستند ، افزایش می یابد. گیجی در تراز شدن دندان و خرابی که از بسته شدن فک پایین و بالا جلوگیری می کند باعث افت لثه می شود. به دلیل باریک بودن استخوان فک ، ممکن است مشکل رکود لثه در دندانهایی با ترازهای مختلف ایجاد شود. درمان ارتودنسی در بیماران با چنین مشکلاتی اعمال می شود و سپس آنها با روش های جراحی پریودنتال درمان می شوند. با استفاده از این کاربردها ، سطح باز دهان پوشانده می شود.

 

تکنیک های غلط مسواک زدن

لثه ها ساختار بسیار حساسی دارند. به همین دلیل ، استفاده بیش از حد از مسواک می تواند باعث تحریک شود. اگر در این مسیر مراقبت های لازم انجام نشود ، ممکن است بیماری عفونی ایجاد شود و در مراحل پیشرفته مشکلات جدی ایجاد کند. علاوه بر این مسواک زدن به صورت افقی دندان نیز یک رفتار اشتباه است. باقیمانده های غذایی قرار گرفته بین دندان ها با این روش تمیز نمی شوند. بنابراین ، باعث تشکیل باکتری ، پوسیدگی دندان ، بیماری لثه و فرسودگی لثه می شود.

 

دندان قروچه

دندان قروچه مشکلی است که در همه گروه های سنی دیده می شود و به طور کلی متناسب با عوامل روانشناختی بروز می کند. عامل استرسی که توسط فرد تجربه می شود به طور کلی دندان های خود را هنگام خواب جمع می کند. این عمل سفت کردن ممکن است در آینده باعث حساسیت در دندان ها ، اختلال زیبایی و افت لثه شود.

 

بافت فرنیلوم بالا

اگر بافت عضلانی متصل به لثه و به نام frenulum زیاد باشد ، این وضعیت که به ویژه در قسمت تحتانی دندان های قدامی دیده می شود ، می تواند باعث بیماری افت لثه میباشد.

مشکلات ناشی از افت لثه

نقص زیبایی: ظاهر سطح ریشه با فرو رفتن لثه از نظر زیبایی فرد را آشفته می کند.

حساسیت در دندان ها: به دلیل برخی دلایل ، رکود لثه باعث ایجاد حساسیت در سطوح ریشه در معرض مانند بیماری های دندانی می شود. این امر می تواند باعث آشفتگی جدی در نوشیدنی ها و غذاهای سرد و گرم ، شرایط آب و هوای سرد شود. علاوه بر این ، اگر این سطوح به طور مسواک زده نشود ، ممکن است التهاب و حتی پوسیدگی در سطح ریشه ایجاد شود.

بازار ترويجلثه ,دلایل افت لثه , افت لثه ,بیماری لثه,...
ما را در سایت بازار ترويج دنبال می کنید

نویسنده : roma بازدید : 165 تاريخ : سه شنبه 27 آبان 1399 ساعت: 18:47